Jak Nasze firmy oferują w kanale B2B? Sprzedaż produktów oraz pomocy w kanale B2B różni się z sprzedaży do klienta indywidualnego. Przed firmami, które oferują produkty partnerom biznesowym, są zupełnie nowe wyzwania. Uzależnione są one z logistyką, odpowiednim zarządzaniem klientami, gospodarką magazynową. E-point oraz Mobile Institute wspólnie przygotowali mały raport pokazujący, jak tak wygląda sprzedaż w sektorze B2B.
To idealne doświadczenie tego gatunku w Polsce
Kiedy możemy przeczytać w raporcie, tego rodzaju badanie nie było do tej pory przeprowadzane w naszym kraju. Wykonano je na 150 firmach. Wszyscy badani są świadomi konieczności przystosowania się do różnego środowiska sprzedażowego. Linia między B2B i B2C zakłada się zacierać, chociaż bezpośrednie relacje są kluczowe.
Klienci B2B:
Mają jeszcze mniej momentu na zebrania biznesowe.
Oczekuj wygodnych cyfrowych urządzeń do samodzielnych zakupów.
Chcą osiągnąć lub zamówić online.
Doceniają natychmiastową informację zwrotną.
Piszą na wygodę.
Jak Nasze firmy oferują w kanale B2B?
Rozwiązania IT, systemy CRM, platformy handlu internetowego i media społecznościowe stoją się potężnymi czynnikami w procesie tworzenia relacji. W Internecie firmy B2B lubią mówić o sobie, swojej powinności i prywatnej przygodzie – 62% ankietowanych firm wymieniło historię własnej marki na własnej właściwości internetowej. W niniejszym tymże czasie dużo rzadziej umożliwiają one na naszych stronach rozwiązania potrzebne klientom. Tylko 49% firm umożliwia zakup usługi albo produktu za pośrednictwem strony internetowej. Jedynie 15% firm oferuje przydatne klientom narzędzia (takie jak najwyższe, kalkulatory lub konfigurator).
Jak robi rynek sprzedaży online w B2B?
71% handlowców na rynku B2B twierdzi, iż ich nazwa dostarcza własne towary albo usługi poprzez Internet. Większość przedsiębiorstw (65%) zwraca się handlem elektronicznym z ponad 5 lat. Prawie co czwarta firma (24%) leczy w handlu elektronicznym od 3 do 4 lat, a dopiero 1% ankietowanych oferuje towary albo usługi online krócej niż rok. 52% ankietowanych oferuje także towary zagranicznym kontrahentom.
Jak Nasze firmy oferują w kanale B2B?
Jeśli przyjrzymy się kanałom sprzedaży, to sprawdzimy, że firmy szukają wielu ofert na to, by sprzedawać własne produkty odbiorcom. Zobaczmy, jak toż oczekuje. Sprzedaż B2B za pośrednictwem firmowej strony internetowej, na jakiej można szukać lub kupić produkty, czy usługi, deklaruje 57% ankietowanych. Innym często stosowanym kanałem dystrybucji w B2B jest sprzedaż bezpośrednia, 54% firm stosuje na handlowców. Poprzez własny e-sklep lub aplikacje deklaruje 40% ankietowanych firm. 36% dołącza do odbiorców poprzez sklepy stacjonarne. Co trzecia firma (34%) sprzedaje lub dystrybuuje nasze produkty w serwisach społecznościowych. Warto wspomnieć, że dalej są firmy, które nie są swoich stron firmowych. Według pytania jest ich blisko 4%.
Strona internetowa w kanale B2B – co powinna mieć?
Dla wielu przedsiębiorstw strona internetowa jest wczesnym rzutem lejka sprzedażowego, toż ona idzie na dalsze przekuwanie leadów w klientów. W raporcie znajdziemy bardzo ciekawe zestawienie funkcjonalności, które według ankietowanych przedsiębiorców powinny się znaleźć na www. Wśród nich otrzymują się: możliwość kontaktu poprzez e-mail, numery telefonów do firmy, historia firmy, możliwość zamówienia produktu poprzez www, katalog produktów, strona widoczna w wielu językach, oceny firmy, chatbot i mnóstwo innych. Najlepiej prowadzi to poniższy wykres.
Jak Nasze firmy oferują w kanale B2B?
Warto wspomnieć, że 63% stron dopasowanych jest do przedstawiania ich na urządzeniach mobilnych. 22% przedsiębiorców używa do sprzedaży aplikacji specjalnie do ostatniego dokonanych. Tylko 10% stron dopasowanych jest do rozwiązań PWA, a 6% do AMP. 22% ankietowanych przedsiębiorców nie ma pojęcia, jakie technologie zastosowano na ich częściach www.
Co dalej znajdziemy w raporcie?
Cały raport to przynajmniej 111 stron konkretnej zgodzie spośród poziomu B2B i różnic, jakie wpadają w sprzedaży, gdy czerpiemy spośród ostatniego kanału. Możemy wyszukać w nim coraz informacje na punkt przeszkód, które pojawiają się podczas sprzedaży. Są też zagadnienia pokazujące, jak tworzy marketing B2B. Automatyzacji, która często zajmowana istnieje na stanie różnic technologicznych pomiędzy poszczególnymi przedsiębiorstwami. Ta blokada technologiczna nie pozwala na dowód połączyć systemu sprzedażowego z logistycznym. Aby integracja była możliwa, trzeba przeznaczyć na nią wielkie ilości pieniędzy i poświęcić sporo czasu.
Toż nie są jedyne problemy, bowiem podczas sprzedaży artykułów w dorosłych ilościach pojawiają się niejednokrotnie sytuacje nieprzewidywalne, które potrafią wywołać, do blokady sprzedaży. Mowa na model o dostawach kurierskich. Jeśli posiadamy jednie z pewnej firmy logistycznej, toż możemy trafić na jakość, gdy problemy u operatora uniemożliwią nam wysłanie towarów. Dlatego i warto stanowić w zapasie rozwiązania awaryjne. Na dowód brokera kurierskiego. Przykładowo kurjerzy.pl dają szansa wysyłania paczek za pomocą kilku firm, co zapewnia ciągłość bycia procesów logistycznych. Gdy zależysz sprawdzić, jak toż działa zamów kuriera bezpośrednio z brokera kurierskiego.
Sprawdź na śledzenie paczek