Google Ads a pozycjonowanie - które rozwiązanie jest bardziej efektywne dla Twojej firmy?

Google Ads a pozycjonowanie – które rozwiązanie jest bardziej efektywne dla Twojej firmy?

Warto przeczytać

Wszyscy chcemy, aby nasza strona internetowa pojawiała się jako pierwszy wynik w Google, ale jak to osiągnąć? SEO (Search Engine Optimization) i reklamy Google to dwa sposoby na poprawę pozycji w wyszukiwarkach takich jak Google. Ale jaka jest między nimi różnica?

Google Ads a pozycjonowanie – wstęp

Jeśli interesuje Cię kwestia Google ads i pozycjonowania, powinieneś wiedzieć jak rozróżnia się te sposoby marketingu internetowego.

SEO to proces, w którym witryna staje się bardziej „przyjazna dla wyszukiwarek”, dzięki czemu pojawia się wyżej w wynikach wyszukiwania. Można to osiągnąć poprzez optymalizację treści, struktury i kodu witryny, a także poprzez budowanie linków z innych stron do witryny użytkownika. Z czasem, przy konsekwentnym wysiłku, powinno to organicznie poprawić Twoją pozycję w SERP-ach (stronach wyników wyszukiwania).

Jednak ponieważ wszyscy walczą o te upragnione najwyższe miejsca, konkurencja może być silna. I w zależności od niszy lub słów kluczowych w branży, aby dostać się na pierwszą stronę może trwać to miesiące, a nawet lata.

Proaktywne podejście poprzez zakup reklam bezpośrednio od Google pozwala przestać czekać na efekty magii SEO. Reklamy pojawiają się powyżej i poniżej organicznych wyników. Zwykle będą używać innych kolorów lub czcionek niż regularne wyniki tekstowe. W Google Ads to my decydujemy, co się wyświetla – to oferuje znacznie większą kontrolę nad komunikatem i budżetu.

Każda metoda, z której zdecydujesz się korzystać prowadzi do tego samego

Wpisujesz potrzebne słowa kluczowe i otrzymujesz linki do setek stron, które mogą Ci pomóc w realizacji swojego celu. W ten sposób ludzie zazwyczaj korzystają z wyszukiwarek – wpisują różne słowa kluczowe związane z ich potrzebami i przeglądają strony udostępnione przez daną wyszukiwarkę.

Jeśli Twoim celem jest uzyskanie wyższej pozycji w SERP-ach (stronach wyników wyszukiwania), kluczowe znaczenie mają działania SEO: optymalizacja architektury witryny, treści, tytułów, tagów, opisów.

Wszystkie te drobne szczegóły będą pomocne dla botów Google, które próbują dowiedzieć się, o czym jest Twoja witryna/strona, więc gdy roboty indeksujące będą przeglądać Twoje treści, będą wiedziały, jakie znaczenie będą one miały dla wyszukiwarek.

Drugi sposób generowania sprzedaży online również ma coś wspólnego z wyższą pozycją w SERPach, ale zamiast polegać tylko na technikach optymalizacji, do gry wchodzi reklama pay-per-click.

Reklamy PPC to linki sponsorowane pojawiające się nad lub pod wynikami organicznymi, gdy ktoś wyszukuje określonych terminów związanych z reklamowanym produktem lub usługą – te linki sponsorowane przenoszą użytkowników bezpośrednio z SERP-ów na stronę docelową reklamodawcy.

Innymi słowy, w Google Ads kupujesz ruch. Dlaczego firmy to robią? Ponieważ czasami po prostu nie mamy czasu ani cierpliwości czekać, aż nasze ciężko zoptymalizowane strony internetowe w końcu zadebiutują na pierwszych pozycjach organicznie, nawet jeśli stosujemy wszystkie metody white hat, może być to niezwykle trudne.

I tu właśnie tkwi zaleta PPC – jest to natychmiastowy sposób, aby zostać zauważonym przez internautów.

Na którym z nich należy się bardziej skupić? To zależy głównie od dwóch czynników:

1) Ile pieniędzy jesteś skłonny wydać.
2) Jak szybko chcesz uzyskać rezultat

Jeśli odpowiedź to numer jeden, skoncentruj się raczej na budowaniu solidnych podstaw opartych głównie na działaniach SEO. Wymaga to więcej czasu, ale pozwala zaoszczędzić długoterminowo w trakcie procesu, ponieważ nie będzie potrzebny dodatkowy budżet na kampanię reklamową.

Jeśli odpowiedź to numer dwa, zdecydowanie zainwestuj w płatne działania takie jak SMM, SEM itp.

SEO i SEM – główne różnice, które musisz znać

Firmy, których linki są oznaczone jako „reklama”, zapłaciły za to miejsce. Stworzyły one kampanię Google Ads i postawiły na określone słowa kluczowe, dzięki czemu ich reklama pojawia się w wyszukiwarce za każdym razem, gdy wpisywane jest to słowo kluczowe.

W przeciwieństwie do nich, wyniki organiczne to strony, które pojawiają się naturalnie – innymi słowy, nie zostały zakupione. Pozycje te uzyskuje się dzięki staremu, dobremu SEO (Search Engine Optimization). Jeśli chcesz, aby link do Twojej strony pojawił się kiedyś w tym miejscu bez konieczności płacenia za to, zacznij pracować nad optymalizacją swojej strony.

Kampania SEO to długoterminowy projekt, któremu trzeba poświęcić odpowiednią uwagę, aby odniósł sukces. Ważne jest, aby przeprowadzić research przed rozpoczęciem kampanii SEO i kontynuować szukanie słów kluczowych przez cały czas trwania kampanii, aby móc dostosować strategie w razie potrzeby.

Udana kampania SEO zaowocuje wyższymi pozycjami na stronach wyników wyszukiwania (SERP), większym ruchem organicznym, a ostatecznie większą liczbą leadów lub sprzedaży od potencjalnych klientów, którzy znajdą Twoją witrynę na listach SERP. Jednak w obu przypadkach nie obędzie się bez optymalizacji konwersji i starannie przygotowanych stron www.

zobacz również marketing internetowy

5 1 vote
Article Rating
Subscribe
Powiadom o
guest

0 komentarzy
najstarszy
najnowszy oceniany
Inline Feedbacks
View all comments